زبان آگنوستیک پلت فرم. از آنجایی که جاوا در برنامه نویسی جاوا چیست جعبه ماسه ماشین مجازی خود اجرا می شود، پلتفرم و معماری کامپیوتر آن نیازی به در نظر گرفتن برنامه های کاربردی جاوا ندارد. همان کد را می توان توسط پلتفرم های مختلف بدون کامپایل مجدد برای هر دستگاه اجرا کرد و مدیریت پروژه را آسان می کند.

پلت فرم امن برنامه های جاوا در محیط های زمان اجرا برنامه نویسی جاوا چیست آن اجرا می شوند. همچنین یک کلاس لودر برای بارگذاری کلاس ها در محیط زمان اجرا فراهم می کند. این یک بافر فراهم می کند و ذاتا امن است. با این اوصاف، افزونه های مرورگر جاوا بسیار ناامن هستند و بهتر غیرفعال می شوند زیرا اکثر وب در حال حاضر بر روی جاوا اسکریپت اجرا می شوند.
معایب جاوا
در حالی که استفاده از جاوا مزایای زیادی دارد، برنامه نویسی جاوا چیست اما عاری از نقاط ضعف یا جایی برای بهبود نیست. برخی از معایب عبارتند از:
 
برنامه ها باید روی JRE اجرا شوند. جعبه شنی جاوا پلتفرم برنامه ها را آگنوستیک می کند، اما این بدان معناست که برنامه ها فقط در بالای JRE قابل اجرا هستند که به منابع بیشتری نیاز دارد. مصرف حافظه زیاد است زیرا برنامه ها باید روی ماشین مجازی جاوا اجرا شوند.
UI های ساخته شده با استفاده از جاوا جذابیت کمتری دارند. چندین فریمورک جاوا برای ایجاد رابط کاربری برای برنامه ها وجود دارد، اما هیچ یک از آنها به اندازه کافی پیشرفته نیستند که بتوانند عناصر پیچیده رابط برنامه نویسی جاوا چیست کاربری را که به راحتی توسط زبان های برنامه نویسی مانند جاوا اسکریپت به دست می آیند، مدیریت کنند.
بدون امکانات پشتیبان. جاوا هیچ امکان پشتیبان گیری ارائه نمی دهد و از ذخیره سازی کار می کند. 
زباله جمع کن های ارائه شده با جاوا اتوماتیک هستند. این ممکن است ایرانیان سایبر یک مزیت به نظر برسد، اما هیچ امکانی را برای برنامه نویسان برای کنترل جمع آوری زباله فراهم نمی کند. این مشکل زمانی است که عملکردهای پیشرفته در جاوا کدگذاری می شوند.
بهترین روش ها برای استفاده از جاوا
اگرچه جاوا بسیار امن است، افزونه مرورگر جاوا بسیار ناامن است و در گذشته دلیل حوادث امنیت سایبری بوده است. حتی اگر از JRE استفاده می کنید بهتر است برنامه نویسی جاوا چیست افزونه را غیرفعال کنید. در اینجا برخی از بهترین شیوه های اضافی وجود دارد که هنگام استفاده از جاوا باید رعایت کنید.
 
کد در یک محیط امن.
قبل از نوشتن کد، الزامات شی را برنامه ریزی کنید.
قوانین نامگذاری را دنبال کنید. این کار خواندن آن را برای برنامه نویسان دیگر پروژه آسان می کند. s با شاخص ها
حافظه کافی را ذخیره کنید زیرا جاوا یک گراز حافظه است.
برای جلوگیری از استثناهای نشانگر تهی، Nulls را پیش از موعد بررسی کنید.
JSON باید برای رمزگذاری با جاوا استفاده شود و طرحواره باید قبل از رمزگشایی شناخته شود.
برای استفاده از منابع کمتر، تصاویر را تغییر مقیاس دهید. تصویر اصلی را بافر کنید و از یک تغییر مقیاس شده استفاده کنید.
جاوا یک زبان برنامه نویسی محبوب است که یادگیری آن آسان است، پلتفرم آگنوستیک است و می تواند برای طیف گسترده ای از دستگاه ها استفاده شود. اوراکل پشتیبانی بسیار خوبی از جاوا ارائه برنامه نویسی جاوا چیست می دهد و پایگاه بزرگ و رو به رشد برنامه نویسان جاوا نیز آن را به زبانی جذاب برای تکیه و کدنویسی تبدیل می کند.
از احتمال نشت حافظه جلوگیری کنید.
از بلوک های خالی خالی خودداری کنید.
از استفاده از حلقه خودداری برنامه نویسی جاوا چیست کنید